Dlaczego warto wysłać e-mail z ankietą dotyczącą zadowolenia klientów?

2013-10-15

Coraz więcej osób jest dziś zestresowanych, a irytacja może łatwo ulec zwiększeniu, jeśli klienci postrzegają Cię jako osobę, która przeszkadza im w pracy, dlatego zalecamy wysyłanie ankiety dotyczącej zadowolenia klientów za pośrednictwem poczty elektronicznej. Istnieje wiele korzyści płynących z ankiet dotyczących zadowolenia klientów za pośrednictwem poczty e-mail. Możesz łatwo obniżyć koszty wewnętrzne i upewnić się, że Twoi klienci nie czują się "zaniepokojeni". W ten sposób uzyskasz wyższy wskaźnik odpowiedzi niż w przypadku wysyłania jej tradycyjnymi środkami, takimi jak poczta.

Korzyści jest wiele.

Podajmy dwa przykłady, pierwszy polega na wysłaniu ankiety wśród klientów za pośrednictwem tradycyjnej poczty, a drugiej za pośrednictwem poczty elektronicznej. Sprawdzimy czas, cenę oraz to, ile czasu zajmie Ci tworzenie pytań, wysyłanie ankiet, wysyłanie przypomnień i wreszcie analiza wyników ankiety. Zaczynamy od porównania faktycznego tworzenia pytań ankietowych, które nazywamy projektowaniem kwestionariuszy.

Objaśnienia do obliczeń i kolejnych kroków.

Zanim zaczniemy wykonywać poniższe czynności, musimy najpierw wyjaśnić kilka kwestii. Podczas każdego kroku stworzyliśmy obliczenia "Poczty badania satysfakcji klienta" jako osobnej części i naprawdę "spodziewaliśmy się" obniżenia cen za pocztę, aby uzyskać "przewagę", która tak naprawdę nie istnieje w rzeczywistości, ale chcemy sprawiedliwego porównania . Nie wyjaśnialiśmy kilku aspektów środowiskowych tego porównania. Obliczenia są dostępne dla badania satysfakcji klienta pocztą o wartości 1 x 2, jest to cena kopertowa + pocztowa x 2, ponieważ wyślemy kopertę zwrotną do klienta. Obie opcje na każdym etapie są oznaczone jako "pogrubione" i oddzielone linią.

Porównanie

1. Projektowanie kwestionariusza.

Tutaj zaczynamy od planowania badania satysfakcji klienta, czyli kto powinien otrzymać kwestionariusz? Zalecamy, jeśli masz mniej niż 500 klientów, którzy wyślą Ci ankietę zadowolenia klientów, niezależnie od tego, czy byli aktywni w ciągu ostatniego roku, czy nie. Jednak nie zaleca się wysyłania ankiety dotyczącej zadowolenia klienta do klienta, który kupił przedmiot 3 lata temu, ponieważ ich opinie mogą stanowić bardzo niewiarygodną podstawę do uzyskania wyniku. Takie planowanie musi być wykonane zarówno dla wersji pocztowej, jak i poczty e-mail, ale założyliśmy, że w "Ankiecie badania satysfakcji klienta" sam tworzy pytania, a w "E-mailu z ankietą o zadowoleniu klienta" my w Examinare tworzymy je dla ciebie.

Po zaplanowaniu tego, kto otrzyma ankietę zadowolenia klienta, nadszedł czas, aby zobaczyć, jakie pytania należy przesłać. Możesz samodzielnie utworzyć pytania lub uzyskać pomoc od konsultanta, który je utworzy. Zdecydowaliśmy się uwzględnić w tych obliczeniach, że robisz to sam, kiedy wysyłasz pocztą, ale jeśli skorzystasz z pomocy Examinare, wyślesz je zapomocą poczty e-mail.

Ankieta dotycząca zadowolenia klienta (poczta): 1 140 € (20 godzin / 57 € za godzinę).

Zdecydowaliśmy się na pracę z 57 € / godzinę, ponieważ jest to najczęściej spotykana stawka godzinowa konsultacji w ogólnej dziedzinie w Szwecji. 20 godzin, ponieważ musisz zrozumieć, że będziesz zajęty innymi zajęciami i będziesz musiał zacząć od nowa, Twoja codzienna praca nie kończy się przecież tylko dlatego, że pracujesz nad ankietą zadowolenia klienta.


Ankieta dotycząca zadowolenia klienta (email): 1 015 € (jednorazowa opłata)

Wszyscy klienci Examinare są w stanie uzyskać ankietę klientów stworzoną w atrakcyjnych cenach. Jest to szczególnie dobra cena, jeśli masz już konto "Unlimited Edition" lub je zakładasz. Tworzymy pytania dotyczące satysfakcji klienta i umieszczamy je bezpośrednio na koncie, aby były gotowe do dystrybucji.  

2. Pierwsza dystrybucja.

Ankieta dotycząca zadowolenia klienta (poczta): Wysyłając wiadomość za pośrednictwem poczty, zdecydowaliśmy się na pracę z "opłatą za druk" i uwzględniamy stawkę godzinową + "Usługa drukowania" + koszt koperty + koperta zwrotna.

500 odbiorców = 5 godzin (5 godzin x 57 € / godzinę = 285 €) + 500 wiadomości, przystępne 1€ x 2 (500 x 1€ x 2 = 500 €)

Łącznie 785 €


Ankieta dotycząca zadowolenia klienta (email): tutaj zdecydowaliśmy się obliczyć tylko Twój czas. Czas potrzebny na zaimportowanie pliku Excel z danymi klienta i zapisanie tekstu na e-mailu wynosi jedną godzinę. Twój czas na wysłanie ankiety:

1 godzina x 57 € = 57 € (tylko twój własny czas).

3. Przypomnienie.

Ankieta dotycząca zadowolenia klienta (poczta): Masz teraz dwie możliwości: zadzwoń do tych, którzy nie odpowiedzieli lub wrócili ze swoimi opiniami. Wielu właścicieli firm niestety dzisiaj nie działa z przypomnieniami pocztą lub przez telefon, ponieważ kosztuje to zbyt wiele (lub, nie można im przeszkadzać). W tym przypadku wysyłamy przypomnienie 200 klientom za pośrednictwem poczty.

Koszt: 200 odbiorców = 2 godziny (2 godziny x 57 € / godzinę = 114 €) + 200 przesyłek pocztowych, niedrogie 1€ x 2 (200 x 1€ x 2 = 400 €)

Razem 514 €


Ankieta dotycząca zadowolenia klienta (email): Przypomnienie Examinare jest bardzo proste, system wysyła wiadomości e-mail do osób, które nie odpowiedziały, a Ty musisz tylko dodać tekst przypomnienia, system wyśle go automatycznie po Twojej akceptacji. Twój czas na wysłanie przypomnienia:

30 minut x 57 € = 28,5 € (tylko twój własny czas).

4. Analiza.

Teraz zaczyna się najbardziej interesująca część, dzięki której zrozumiesz prawdziwą zaletę narzędzia ankiety Examinare. W tym przykładzie obliczymy, że wykonasz prostą analizę, aby wiedzieć, co Twoi klienci myślą o twoich produktach. Czy są zadowoleni z zakupu? W tej przykładowej ankiecie stworzyliśmy pytanie, w którym klient wystawia ocenę od 1 do 5, gdzie 5 jest "Bardzo dobra".

Ankieta dotycząca zadowolenia klienta (poczta): ponieważ wysłałeś go pocztą, wtedy otrzymasz również informację zwrotną w tym samym formacie. Powiedzmy, że otrzymałeś wskaźnik odpowiedzi w wysokości 30%, który jest bardzo wysoki, a wyniki nie zawsze są rzeczywistością przy wysyłaniu pocztą. Powiedzmy również, że musisz zedrzeć każdą kopertę, otworzyć ją i wpisać numer w dokumencie Excela z numerem zapisanym na papierze. Zwykle używałbyś zeskanowanej ankiety, ale spodziewamy się objętości 150 (500 x 30%), co będzie bardzo kosztowne i nie będzie uczciwym porównaniem, ponieważ jest to mały wolumin.

Koszt: 150 kopert x 1 minuta za otwarcie każdej koperty i zapisanie numeru w arkuszu kalkulacyjnym Excel = 142.50 € (2.5 godziny x 57 € / godzinę).


Ankieta dotycząca zadowolenia klienta (email): Wyniki są już w Examinare i ponieważ wszystko jest odebrane, musimy tylko spojrzeć na ekran wyników. W tym przypadku przyjęliśmy 15 minut, głównie dlatego, że podczas oglądania można wypić filiżankę kawy lub herbaty, a przygotowanie trwa około 15 minut. Trochę humoru nie zaszkodzi, prawda?

Koszt: 15 minut (z czego 12 minut to przerwa na kawę) x 57 € / godzinę = 14.25 €.


Podsumowanie, dlaczego ankieta dotycząca badania zadowolenia klienta jest najlepsza (i najtańsza)?

Pozwalamy liczbom mówić same za siebie, w tym porównaniu doliczyliśmy wszystkie opłaty podczas dystrybucji za pośrednictwem poczty bardzo nisko, aby ocena była sprawiedliwa, a także ustaliliśmy 30% opinii, co jest bardzo wysokim porównaniem, ponieważ klienci muszą wypełnić i odesłać je pocztą.

  Za pośrednictwem poczty Część sumy to twój czas Za pośrednictwem poczty email (Examinare) Część sumy to twój czas
Planowanie, projektowanie 1140€ 1140€ 1015€ 0 €
Dystrybucja 785€ 285€ 57€ 57€
Przypomnienie 514€ 114€ 28.5€ 28.5€
Analiza 142.50€ 142.50€ 14.25€ 14.25€
Licencja (rocznie) 0 0 384€ 0
Suma 2581.50€ 1681.50€ 1498.75€ 99.75€

Przykład to bardzo mała ankieta dotycząca badania zadowolenia klientów. Naprawdę staraliśmy się ograniczyć koszty zewnętrzne związane z "pocztą" tak bardzo, jak to tylko możliwe, ale w rzeczywistości koszt jest często dwukrotnie wyższy niż w przypadku tego, co obliczyliśmy w zależności od wielkości. Zapraszamy do kontaktu z nami w tej sprawie: "E-mail z ankietą na temat badania zadowolenia klienta" już dziś!

customer-satisfaction-survey-email

This article is about Examinare the Survey Tool.
Our service for successfully by yourself create Surveys in mobile, desktop, kiosks.

Czytaj więcej

Skontaktuj się z Examinare

+48618801400


Oferta cenowa

Oferta cenowa

Dowiedz się, jak Examinare może Ci pomóc! Wkrótce jeden z naszych ekspertów Examinare skontaktuje się z Tobą, aby omówić Twoje potrzeby i korzyści płynące z rozwiązań Examinare.

Wypełnij formularz, a wkrótce się z Tobą skontaktujemy.

Firma *

Nazwa *

Telefon (Na przykład: +46700000000) *

E-mail *

Opisz usługę, którą chcesz nam dostarczyć.
(po otrzymaniu wiadomości e-mail możesz przesyłać pliki do utworzonego e-maila)

Szacowany budżet
(przybliżona liczba z walutą) *

Pytanie antyspamowe

8+1= *

Newsletters from Examinare